ورود به پنل کاربری

تاریخچهHistory of the Faculty

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۳/۴ | 

History of the Faculty goes back to when the university was established. In 1919 some special educational subjects such as philosophy, logic, principles of education were taught to all students in teacher training college (Darol-Moalemin). However, in about 1932 Dr Isa Seddigh who had just returned from USA was appointed as the head of general education in the Ministry of Culture. He made rapid changes in the educational processes of the college. The college went through a few changes in its name. Dr Seddigh suggested that Dr Asadollah Bijan who had studied Education in USA return to the country and work with him. Bijan added subjects such as history of education, principles of education, educational psychology, sociology and so on to the courses of all students in the teacher training college. He also established labs for psychology and education. This was how the foundation of the faculty was created with three sections for physical training, primary education and psychology. Since then the faculty has changed a lot and now includes seven departments.

 

همزمان با تاسیس دارالمعلمین مرکزی در سال ۱۲۹۸ هجری شمسی، موضوع‌های تربیتی ویژه‌ای مانند فلسفه، منطق و اصول تعلیم به کلیه دانشجویان تربیت معلم ارائه می‌شد اما از سال ۱۳۱۱ با انتصاب جناب آقای میرزا عیسی خان صدیق اعلم (دکتر عیسی صدیق) مدیر تعلیمات عمومی وزارت فرهنگ که تازه از آمریکا بازگشته بود تحول سریعی در روند آموزشی دانشسرای عالی به وجود آمد (دارالمعلمین مرکزی در سال ۱۳۰۷ به دارالمعلمین عالی و در سال ۱۳۱۲ به دانشسرای عالی تغییر نام داد) هم‌زمان با تصدی دکتر صدیق و به پیشنهاد ایشان دکتر اسداله بیژن که او تحصیلات خود را در علوم تربیتی در آمریکا انجام داده بود به ایران فرا خوانده شد و برای اولین بار موضوع‌هایی مانند تعلیمات متوسطه، تاریخ آموزش و پرورش، اصول آموزش و پرورش، فلسفه آموزش و پرورش، روانشناسی پرورشی و جامعه شناسی (از لحاظ آموزش و پرورش) به کلیه داوطلبان دبیری تدریس گردید و همزمان آزمایشگاه‌های روانشناسی و علوم تربیتی نیز برای اولین بار تأسیس گردید.

بدین ترتیب هسته اولیه دانشکده علوم تربیتی با بخش‌های آموزش و پرورش ابتدایی، تربیت بدنی و روانشناسی تشکیل شد.

در حدود ۵۰ سال تغییرات عدیدهای در برنامه‌ها، وظایف و سرفصل‌های بخش‌های یاد شده پدید آمده تا سال ۱۳۵۳ پس از تبدیل دانشسرای عالی به دانشگاه تربیت معلم دانشکده‌های علوم تربیتی به طور رسمی و با سه گروه آموزشی علوم تربیتی، روانشناسی و تربیت بدنی به وجود آمد. در آن موقع مؤسسه تحقیقات تربیتی نیز به نوعی مرتبط با حوزه این دانشکده بود.

ساختمان جدید برای دانشکده در پردیس کرج در ضلع جنوبی ساختمان فعلی در دست ساخت است.


دفعات مشاهده: 3186 بار   |   دفعات چاپ: 8 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر